Jak snížit vysoký krevní tlak bez léků

Zdraví

Přidal ivana33, dne 30. 08. 2018 ,  0x

Jak snížit vysoký krevní tlak bez léků

Lékaři pacientům s vysokým krevním tlakem při předepisování léků říkají, že je to na celý život. V některých případech to může být pravda, ale ne u všech pacientů, kterým byl předepsán lék na snížení tlaku. Pokud trpíte obezitou, jíte kořeněná jídla, máte zároveň i cukrovku nebo jste celkově vystresovaní, vysoký tlak je jen důsledek vašeho celkového zdravotního stavu. Přečtěte si proto následující řádky a řiďte se radami, které vám pomůžou přirozeně snížit krevní tlak.

Jaké má normální krevní tlak hodnoty?

Krevní tlak je u každého z nás jiný. Při zátěži začne každý rozdílně spalovat, stejně tak se každý v jindy zadýchá, např. při kilometrovém běhu.



Obecně je ale normální krevní tlak připisován hodnotám okolo 110-139 mm Hg/70-89 mm Hg; pokud se váš krevní tlak pohybuje nad těmito hodnotami, mluvíme už o vysokém tlaku. Podle výše odchylky od normálu se předepisují i léky s příslušným dávkováním. Pokud je odchylka malá, může stačit i změna životního stylu nebo jídelníčku, případně lékař předepíše jen půlku prášku. Při vyšších hodnotách pak bude dávka léku větší.

Ať už máte vysoký tlak nebo nikoliv, vyzkoušejte následující tipy, které by vám měli pomoci celkově zlepšit svůj zdravotní stav. Tím můžete předcházet vysokému krevnímu tlaku či ho snížit.

Měřte si tlak doma

Pokud máte vysoký tlak, měli byste svůj stav neustále hlídat. Kupte si proto tlakoměr a měřte se minimálně jednou denně ve stejnou dobu. Nejlepší je ale měřit se dvakrát denně, a to ráno a večer. Hodnoty si pište do sešitu, srovnání je totiž důležité – pokud si naměříte vyšší hodnotu, než jste měli ráno, přemýšlejte, co jste ten den dělali. Je možné, že jste se vystresovali v práci a teď pouze upouštíte páru. Na vině může být i nezdravé jídlo. Pokud uvidíte opravdové hodnoty, nejenže vám to napoví příčinu vyššího krevního tlaku každý den, ale také vás to může inspirovat k lepšímu životnímu stylu.

Důležitý je i pohyb



Nejen měření krevního tlaku a snaha o lepší stravování pomůže ke snížení krevního tlaku. Důležitý je i pravidelný pohyb, proto si každý týden rozplánujte, že budete alespoň dvakrát cvičit. Nezapomeňte se i zdravě odměnit – v tomto případě banánem, hořkou čokoládou nebo brambory v jakékoli podobě.

Potraviny, které sníží krevní tlak

Některá zelenina a ovoce přirozeně snižuj krevní tlak. Většinou jsou to takové potraviny, které jsou přírodními antioxidanty a obsahují dostatek draslíku a dalších vitamínů a minerálů.

Zpravidla není tak těžké vybrat potraviny, které snižují krevní tlak. Pokud zvolíte místo nezdravého jídla z rychlého občerstvení třeba balkánský salát a k tomu si dáte celozrnné pečivo, máte na denní dávku vitamínů vystaráno.

O některých potravinách se ale říká, že mají větší schopnost snižovat krevní tlak nežli jiné. Jde například o:

  • Hořkou čokoládu –maximálně 3 kostičky z celé čokolády, nikoliv celou tabulku.
  • Banány – obsahují vysoké množství draslíku, který reguluje krevní tlak.
  • Brambory – tato příloha v jakékoli podobě je také dobrým bojovníkem s vysokým tlakem.
  • Česnek – nesmí se zapomenout ani na česnek, významný zdroj antioxidantů.

Méně solte

Omezení solení je obecným pravidlem pro všechny, co chtějí mít zdravou životosprávu. Není vhodné solit více než 5-6 g soli denně. Pokud si vaříte jídlo a jednou to přeženete se solí, nic se neděje. Řeč je spíše o slaných uzeninách, klobásách a nakládané zelenině. Některé potraviny se spíše tváří, že jsou zdravé, ale ve skutečnosti mají celou řadu přidaných látek, soli a „éček“, které vysoký tlak jen zhoršují.

Vyvarujte se alkoholu, kouření a kofeinu

Žádné návykové látky nepatří ke zdravé životosprávě. Ve většině případů může být těžké přestat s nějakou závislostí, ale případnou redukcí či úplným odstraněním těchto neduhů si můžete výrazně pomoci ke snížení krevního tlaku. V případě alkoholu pijte pouze příležitostně, ve společnosti a s přáteli, nikoliv sami doma. Na snížení nutnosti kouření můžete zkusit žvýkačky na potlačení chuti na cigaretu či elektronické cigarety, které často vedou k menší závislosti. S omezením kofeinu to může být trochu těžší, pokud jste zvyklí začít svůj den kávou. Vhodným řešením je proto běžnou kávu nahradit kávou bez kofeinu nebo zeleným čajem, který obsahuje thein a postaví vás na nohy více než kofein.

Relaxujte a poslouchejte uklidňující hudbu




Určitě znáte tu situaci, kdy přijdete z práce domů a vidíte ten všudypřítomný chaos. Na nic nemáte čas, nic není dokončené a práce se jen kupí. Už jen vidina nutnosti uklízet nebo dávat něco do pořádku vás děsí. A tak začnete pomalu sami sebe stresovat. Pokud máte v životě nebo v práci chaos, snažte se, alespoň pro své zdraví, s tím něco udělat. Jestliže vás práce dohání k šílenství, zvažte změnu zaměstnání. A úklidem toho neustálého nepořádku v domácnosti můžete zaúkolovat své děti nebo drahou polovičku.

Můžete se snažit zlepšit své životní prostředí koupí nových vůní, svíček nebo nového obrazu či dekorace.

Nakonec si najděte místo, kde budete relaxovat a najděte si pro to i vhodnou činnost. Můžete například poslouchat inspirativní hudbu, být kreativní nebo si chvíli číst na své zahradě či balkonu. Při odpočinku však nemyslete na nic jiného.

Pokud zmírníte svůj stres v životě, mělo by vám to pomoci nejen k nastartování hubnutí, ale také k následnému snížení krevního tlaku.

Další článek


Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.