Jak se zbavit vody v těle?

Zdraví

Přidal ivana33, dne 1. 05. 2019 ,  0x

Jak se zbavit vody v těle?

Tento problém trápí zejména ženy, i když muži nejsou výjimkou. Po ránu se cítíte oteklí, unavení a víčka se vám nedaří odlepit od sebe? Příčinou může být zavodněný organismus. V následujícím článku se tomuto neduhu podíváte blíže na kloub a poradíme vám, jak správně postupovat.

Jezte zdravěji

Zdravá strava by pro vás měla být samozřejmostí. Pokud stále ještě váháte, jestli si koupit uzeninu nebo lososa, měli byste raději myslet na své zdraví a volit tu pro vás lepší variantu. I když vám chuťové pohárky říkají opak, později byste se po uzenině cítili těžcí a plní. Po rybě či méně soleném kuřecím mase se nejenže dobře najíte, ale také vás za to vaše tělo odmění pěknými křivkami.

Častěji se pohybujte

Jak by mi mohl pomoci pohyb, když mám zadrženou vodu v těle a často oteču? Odpověď je jednoduchá. Potřebujete se totiž dostat do hubnoucí fáze.

Když se v těle hromadí voda, není snadné ji znovu udržet ve správných mezích. Každý člověk je sestaven ze 70 % vody, proč ale pár procent navíc vadí? Něco jiného je ale mít vodu na správných místech v našem těle a na místech nesprávných. Mezi ta „špatná“ místa patří právě zadržená voda, která se nejčastěji objevuje v břišní části. Určitě jste už několikrát slyšeli pojem „pivního pupku“. Tento „fenomén“ vzniká kvůli nedostatečnému pohybu a také především kvůli nedostatečnému pitnému režimu.

Pravidelný pohyb vám v nedostatku pitného režimu zabrání. Po každé fyzické aktivitě si totiž vodu znovu automaticky doplníte, jelikož budete mít žízeň. Vaše tělo si na tuto pravidelnost navykne a nebude mít potřebu si ji znovu hromadit ve vašem těle.

Pijte více vody

Pokud pijete více vody, automaticky proti přebytečné vodě v těle bojujete. Přebytečná voda se v těle hromadí zejména proto, že jste v minulosti pili málo vody. Mohlo za to špatné zaměstnání, při kterém nebylo možné pít tak často či nadměrná konzumace přesolených a kořeněných jídel. V neposlední řadě k tomu mohla vést i závislost na kávě, které jste si dopřávali až příliš často, třeba i několikrát denně. S každým hrnkem kávy by se ale měla nahradit i složka vody, jelikož káva vodu zadržuje. Pokud tedy pijete kávu, myslete na to, že musíte doplnit dvakrát tolik vody.

Není voda jako voda. Pokud máte pravidelný pitný režim sestavený se slazených limonád, koly, džusu či šťávy, zapomeňte na úbytek vody v těle. Vaše tělo si totiž ukládá zásoby vody přesně z toho důvodu, že se bojí dehydratace. I když se slazené nápoje a džusy tváří jako dobrá volba, čistou či pramenitou pitnou vodu nic nenahradí.

Méně solte

Sůl zadržuje vodu stejně jako káva, jak již bylo zmíněno. Na jednoho dospělého člověka byste proto neměli překračovat hranici 5 g soli denně.

Pozor na konzervanty

Jak určitě všichni víte, konzervované potraviny by se neměli konzumovat každý den. Ne, že by byly zásadně zdraví škodlivé, ale proto, že obsahují mnohem větší množství soli, než by se mohlo zdát. Platí to zejména pro uzeniny a další lahůdkářské výrobky z řeznického pultu. Jestliže ale podobným potravinám nepohrdnete, hlídejte si obsah soli i v dalších potravinách nebo méně solte při vlastním vaření. Vyplatí se to.

Důležitý vitamín B6

Vitamín B6 je prospěšný pro tvorbu červených krvinek a má také schopnost snížit množství vody v těle. Z tohoto důvodu je dobré vitamín B6 přijímat ve větším množství, než jste třeba dělali doposud.

Mezi potraviny bohaté na vitamín B6 patří libové maso, banány, brambory a ořechy.

Nezapomeňte na hořčík

Důležitým minerálem, situovaným v enzymech našeho těla je hořčík. Ten pomáhá při únavě, vyčerpání, k správné činnosti nervové soustavy, ale také k navrácení rovnováhy do vašeho organismu. To hořčík zajišťuje tím, že redukuje nadměrný sodík a jiné látky, které vám mohly způsobit nadměrné hromadění vody v těle.

Hořčík můžete doplnit buď v podobě tablet, nebo zařazením ořechů, hořké čokolády a listové zeleninydo vašeho pravidelného jídelníčku.

Přijímejte hodně draslíku

Draslík je pro náš organismus nezbytný. Najdeme ho uvnitř buněk našeho těla, kde zajišťuje mnohé funkce celého organismu. Také snižuje hladinu sodíku v krvi. Při jeho přebytku dochází k nabývání vody v těle, což draslík tímto způsobem reguluje.

Vysokým obsahem draslíku se pyšní banány, rajčata či avokádo. Některé z těchto surovin byste proto měli zařadit do vašeho jídelníčku minimálně jednou týdně.

Pomůže i pampeliškový extrakt

Pampeliška je bylina, která byla v minulosti hojně používána k lidové léčbě pacientů. Existuje také experiment, který dokazuje, že má pampeliška diuretické vlastnosti. Dle tohoto testu byla různým účastníkům podána dávka pampeliškového extraktu a čekalo se, co se bude dít. Z výsledků testů se zjistilo to, že většina respondentů musela chodit častěji na toaletu, což potvrzuje léčivé schopnosti a odvodňovací schopnost pampelišky.

Bylinky, které pomáhají od přebytečné vody

K odstranění přebytečné vody vám mohou pomoci i bylinky jako je petržel, fenykl a přeslička.

Napomáhají i antioxidanty

Mezi největší bojovníky s toxickými látkami v našem těle patří česnek a brusinky. Tyto antioxidanty byly známé již v lidovém lékařství, a proto se doporučovalo je často konzumovat, pokud člověka soužila nějaká nemoc. Stejný tip platí i pro dnešní dobu. Místo soli a namíchaných kořeněných směsí vyzkoušejte do pokrmů bylinky a česnek, který jídlo perfektně dochutí už i sám o sobě. Brusinky jsou pak ideální pro ty, co mají problém s močovým měchýřem. Brusinky totiž evokují k častějšímu močení, což v případě zadržené vody v těle určitě potřebujete. Kromě samotných brusinek si můžete koupit či vytvořit vlastní brusinkovou šťávu a přidávat si pár kapek do čisté vody.

Na očištění těla pomáhá i zahradní plevel, který je známý svou léčivou mocí. Řeč je o kopřivě, která se doporučuje konzumovat buď v podobě čaje či nasekáním na malé kousky do pokrmů jako je nádivka či špenát.

Další článek


Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.